• DisGoveraars

    Maak kennis!

Charlot Stensen

Trainee overheid CharlotHoi! Ik ben Charlot Stensen, 25 jaar oud, en ik woon in het prachtige Nijmegen. Mijn brede interesse in de maatschappij blijkt uit mijn bachelor geschiedenis en mijn master beleidssociologie. Met deze behaalde diploma’s wil ik me inzetten voor innovatieve initiatieven die de maatschappij en de overheid dichter bij elkaar brengen. Als iemand afkomstig van het platteland ervaar ik in het stikstofdebat van dichtbij hoe een vertrouwensbreuk leidt tot een gevoel van vervreemding van de politiek. Het is mijn persoonlijke missie om hier verandering in te brengen, en daarom is DisGover de perfecte plek om verder te leren en te experimenteren voor mij.

Werkervaring

Periode

April 2023 - heden

Organisatie

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat

Functie

Community Manager

Omschrijving

Vanuit de maatschappij klinken steeds vaker ontevreden geluiden over de overheid. De veranderende context en nieuwe urgente verantwoordelijkheden vragen om voortdurende beweging en verbetering van de werkwijze van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK). Het programma “Klaar voor de Toekomst” is een initiatief dat EZK ondersteunt in dit cultuurveranderingsproces en transitie stimuleert via begeleiding en projecten. Mijn verantwoordelijkheid is het opbouwen van een ambassadeurscommunity van collega’s die het programma mee helpen vormgeven. Daarnaast verzorg ik trainingen over de ‘Way of Working’ van EZK.

Periode

Oktober 2022 - april 2023

Organisatie

Gemeente Amsterdam, Juridisch Bureau

Functie

Verandermanager

Omschrijving

Als verandermanager bij het Juridisch Bureau van de Gemeente Amsterdam was ik verantwoordelijk voor een verandering in het kader van kennismanagement. Ik schreef een plan van aanpak voor de opdracht van zes maanden en maakte een probleemanalyse waarom het Juridisch Bureau niet in staat was om werkinstructies te organiseren. Tot slot schreef ik implementatieplannen voor handboeken met werkinstructies. In mijn opdracht stond onderzoek doen en samenwerking met verschillende teams centraal. Ik gaf advies en dacht met de organisatie kritisch na over de vormgeving van het huidige kennismanagement.

Opleiding

Periode

2020 - 2021 

Onderwijsinstituut

Radboud Universiteit Nijmegen

Studie

Master Sociologie

Periode

2019 -2020

Onderwijsinstituut

Radboud Universiteit Nijmegen

Studie

Pre-master Sociologie

Periode

2015 - 2019

Onderwijsinstituut

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Studie

Docent Geschiedenis

Action Learning Projecten

Project

Transitieskills in de bouwsector

Rol

Projectlid

Omschrijving

Onze twee opdrachtgevers, Leren voor morgen en Building Changes, hebben ons de vraag gesteld hoe de bouwsector zich goed kan voorbereiden op de transities die eraan komen of al bezig zijn. Wij gaan ons met dit project vooral focussen op het imago van de bouwsector en de instroom van nieuwe mensen. We willen graag in samenwerking met de sector ons project vormgeven om zo tot een mooie gedragen oplossing te komen!

Project

Serious Gaming

Rol

Projectleider

Omschrijving

Als projectleider ontwikkelde ik samen met mijn projectgroep voor de provincie Zuid-Holland een Serious Game waarbij we diverse belanghebbenden in het mobiliteitsveld willen samenbrengen. Het organiseren van mobiliteit in het buitengebied is uitdagend, maar tegelijkertijd is het belangrijk dat het landelijke gebied leefbaar blijft. Om participatie in deze kwestie te faciliteren, wilden we de vervoersbehoefte ophalen bij busgebruikers op Goeree-Overflakkee. Wist je dat scholieren de grootste groep busgebruikers vormen? Daarom bezochten we een middelbare school op Goeree-Overflakkee om met scholieren te brainstormen over het openbaar vervoer van de toekomst.

Project

WIAL Nederland

Rol

Projectlid

Omschrijving

In opdracht van Wial Nederland heb ik samen met mijn projectteam onderzoek gedaan naar wat Action Learning is en wat de toegevoegde waarde van Action Learning kan zijn voor overheidsinstanties. We verdiepten ons in de kennis achter Action Learning. Ook luisteren we naar de ervaring van werknemers en bedachten we manieren hoe we het gesprek over Action Learning aan de man kunnen brengen. Ik hield me met name bezig met abstracte doelen concretiseren, netwerkgesprekken voeren en creatieve oplossingen bedenken.