Werken bij DisGover

DisGover combineert in haar traineetraject drie belangrijke elementen: de ontwikkeling van de overheid en de ontwikkeling van jou als persoon én jouw carrière.

In ons tweejarige trainee traject krijg je meerdere opdrachten bij verschillende overheidsorganisaties, variërend van gemeenten tot ministeries. In het opleidingsprogramma word je naast het intensieve kennisprogramma op zowel Legal als Informatiemanagement, uitgedaagd om door middel van de Action Learning leermethode jezelf te ontwikkelen tot de moderne ambtenaar.

Het leertraject van DisGover bestaat uit twee onderdelen;

Deel 1: DisGover Action Learning projecten
De leermethode van DisGover die wij gebruiken in zowel het Legal- als Informatiemanagement traineeship is ‘Action Learning’. Een methode van leren in de werkelijkheid van alle dag, waarbij het netwerk en de omgeving een grote rol speelt.
Een Action Learning project kenmerkt zich door de drie leerlagen; operationeel, tactisch en strategisch niveau. Het is belangrijk voor een trainee om op alle niveaus te leren werken en denken en ook de dwarsverbanden hierin te kunnen zien en hierop te kunnen acteren.

Als DisGover trainee doorloop je drie Action Learning projecten waarbij de focus steeds verlegd wordt naar een andere leerlaag. Na drie projecten kun je werken en denken op operationeel, tactisch en strategisch niveau.

Deel 2: Inhoudelijke kennis
Naast de Action Learning projecten is inhoudelijke kennis belangrijk. Toch behoort een standaard college niet tot de mogelijkheden. Bij DisGover vinden wij dat kennis op straat ligt. Wanneer wij behoefte hebben aan kennis gaan we in ons netwerk op zoek of vinden we andere slimme manieren om aan onze kennis te komen. Het inkopen van een cursus vinden we ouderwets. Bij DisGover leren we onze trainees zelf op zoek te gaan naar kennis, hier mening over te vormen en vervolgens over te dragen op collega’s van zowel binnen als buiten DisGover.

Het bijzondere aan het kennis programma van DisGover is dat het iets zegt over de verkregen kennis maar veel belangrijker is dat het iets zegt over de manier waarop de kennis is verkregen en hoe wij met kennis omgaan. Dat is DisGover!