Marleen Nuijten

Motivatie

Na mijn afstuderen zocht ik een baan met veel uitdaging en divers contact met mensen, en ging ik aan de slag als accountmanager. Echt connectie maken, het gesprek aangaan en begrijpen waarom bepaalde keuzes gemaakt worden binnen een organisatie, dat boeide mij. Na verloop van tijd merkte ik echter ook dat ik hierin een belangrijk element miste: een gevoel een bijdrage te leveren aan de maatschappij. Ik wilde duidelijk toch meer doen met mijn studieachtergrond en de multidisciplinaire aanpak die daarin altijd aanwezig was. Ook had ik behoefte aan een analytische opgave in mijn werk. Tegelijkertijd hunkerde ik ernaar om mijzelf actief te ontwikkelen en te leren hoe ik vanuit mijn persoonlijke kracht de beste bijdrage kan leveren.

Binnen het traineeship Informatiemanagement bij DisGover komen deze elementen heel mooi samen; het is voor mij dan ook een ideale vervolgstap. In mijn werk ben ik kritisch, direct, en beschouwend, waarmee ik een andere kijk op zaken of aanscherping toevoeg en daarmee een team motiveer keuzes te maken en vervolgstappen te zetten.
Verder beweeg ik zelfstandig vanuit mijn enthousiasme en doelgerichtheid, waarbij ik energie haal uit zowel structuur als uit het onbekende. Ik heb er zin in!

Werkervaring
Periode
Oktober 2017 – heden
Organisatie
Gemeente Eindhoven
Functie
Programma Management Ondersteuner
Omschrijving

Als PMO ben ik werkzaam voor en betrokken bij het
gehele programma ‘Basis op Orde, Graag Gedaan’ en bied ik zowel centraal als op de diverse lijnen ondersteuning. Doel van het programma is het inrichten en implementeren van een bedrijfsmatige en innovatie infrastructuur binnen de gemeentelijke organisatie, om adaptief mee te kunnen bewegen in de steeds snellere technologische en maatschappelijke veranderingen. We denken en handelen hierin van buiten naar
binnen. Mijn taken bestaan uit het opzetten en bewaken van structuur en sturen op deadlines. Verder houd ik mij bezig met het opstellen van management info, notuleren tijdens diverse sessies en overleggen en de vertaalslag maken naar concrete actiepunten. Tenslotte wordt mijn inbreng op operationeel, tactisch en strategisch niveau gevraagd.

Periode
Februari 2017 – september 2017
Organisatie
Aethon BV
Functie
Accountmanager
Omschrijving

Als accountmanager verzorgde ik het relatiebeheer voor woningcorporaties (klantenen prospects) in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Zeeland voor tijdelijke ondersteuning op het gebied van wonen en verhuur. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het contact met 18 Young Professionals Wonen en het verzekeren van hun detachering. Ik begeleidde hen in zowel de opleidingsfase als de detacheringsfase. Binnen deze functie behoorden onder meer acquisitie, klantgesprekken, contracten, onderhandelingen, sollicitatie- en beoordelingsgesprekken en verlofaanvragen tot mijn takenpakket.

Opleidingen
Periode
2014-2016
Onderwijsinstituut
Universiteit Utrecht
Studie

Master Social Policy and Social Interventions

Periode
2010-2014
Onderwijsinstituut
Tilburg University
Studie

Bachelor Liberal Arts and Sciences (major Social Sciences)

Action Learning Projecten
Project
GemeentePioniers 2.0
Rol
Projectlid
Omschrijving

De overheid biedt anno 2017 de meeste diensten op de één of andere manier al digitaal aan. Maar hoe kan dat nu op een dusdanige manier dat de gebruiker, jij en ik, er echt baat bij heeft. Op welke manier heeft een toepassing nu social impact en is de overheid ons als burger écht goed van dienst? Daar gaan wij als GemeentePioniers naar opzoek. De beste en meest inspirerende voorbeelden van deze digitale dienstverlening zullen in dit project een podium krijgen om ook andere overheden te inspireren en te motiveren om hun digitale dienstverlening nóg toegankelijker te maken.