• DisGoveraars

    Maak kennis!

Suzanne Vedder

Met mijn studieachtergrond in bestuurs- en organisatiewetenschap heb ik een interesse opgebouwd voor gebeurtenissen omtrent sociale thema’s als sport, diversiteit en inclusie, (mentale) zorg en onderwijs. Met name de samenwerking tussen diverse belanghebbende maatschappelijke partijen, heeft mijn nieuwsgierigheid en ambitie gevoed om mij binnen het publieke speelveld te begeven. Waarom handelen mensen en organisaties zoals ze handelen? Hoe kunnen we leiderschap inzetten om de juiste mensen, organisaties en partijen samen te brengen en naar elkaar te laten luisteren? Wat is er voor nodig om mensen mee te nemen in veranderingen?

Bij DisGover zie ik de kans om mijn interesses en vragen de vrije hand te geven en een breed netwerk op te bouwen. Door in verschillende rollen mee te werken aan actuele maatschappelijke vraagstukken hoop ik een beter beeld te krijgen in welke vorm ik het verschil kan gaan maken voor de maatschappij.

Werkervaring

Periode

Augustus 2023 - Heden

Organisatie

Gemeente Hilversum

Functie

Junior Adviseur Data Gedreven Werken

Omschrijving

Binnen het programma Transitie naar Datagedreven Sturing 2022 – 2025 ben ik actief als adviseur voor de programmamanager onder meer voor de programmalijn Privacy, Veiligheid en Ethiek. Voor deze lijn ben ik momenteel aan de slag met verkenning en bewustwording inzake het onderwerp van Digitale Ethiek.  Daarnaast fungeer ik als schakel tussen de gemeente Hilversum en partners in de stad, zoals het inwonerspanel Stadspanel Data. Ook ondersteun ik de programmamanager in de transitie naar datagedreven werken als gesprek facilitator voor diverse programma’s en domeinen en organiseer ik kennis- en inspiratiesessies omtrent digitale toepassingen.

Opleiding

Periode

2019 - 2022

Onderwijsinstituut

Universiteit Utrecht

Studie

Master Bestuurs- en Organisatiewetenschap (Programma Sportbeleid- en Sportmanagement)

Periode

2014 - 2017

Onderwijsinstituut

Universiteit Utrecht

Studie

Bestuurs- en Organisatiewetenschap

Action Learning Projecten

Project

Serious Gaming

Rol

Projectlid

Omschrijving

In opdracht van de Provincie Zuid-Holland is ons gevraagd een Serious Game te ontwikkelen op het gebied van mobiliteit. In dit project staan specifiek de behoeften centraal van scholieren uit het buitengebied in publieke mobiliteit. Om deze behoeften te laten landen zet ik vanuit mijn rol in op het ontwikkelen en/of verbeteren van co-creatie tussen alle betrokkenen van de portefeuille publieke mobiliteit.