• DisGoveraars

    Maak kennis!

Ollie Peijnenburg

Trainee Overheid OllieHoe kun je als overheid meegaan met in maatschappelijke verandering? Vanuit mijn achtergrond als historicus ben ik nieuwsgierig naar het antwoord op deze vraag. En wat is er nou mooier om daar zelf onderdeel van te zijn? Bij DisGover krijg je hier volop de mogelijkheid voor. Zo kom je erachter waar je interesse binnen de overheid ligt en waar je goed in bent. Vraagstukken over energie, digitalisering, duurzaamheid, cultureel beleid zijn zaken die me interesseren. Met mijn kennis over mens en maatschappij wil ik graag bijdragen aan de verschillende transities die binnen de overheid aan de gang zijn. Ik denk dat mijn generatie daar een belangrijke rol in speelt, omdat wij zo de toekomst proberen te creëren die we graag willen zien.

Werkervaring

Periode

Gemeente Amsterdam

Organisatie

OKR-coach Informatiebeheer IV

Functie

Januari 2022 - Heden

Omschrijving

Binnen de clusters IV Ruimte & Economie (R&E) en het (nog te worden) cluster Digitalisering, Innovatie & Informatie (DII) ben ik bezig met het coachen van teams binnen de OKR-methodiek en het Agile werken. Zeker met de transitie naar het nieuwe cluster DII, wil de gemeente Amsterdam opgavegericht en wendbaar zijn in hun werkzaamheden. Zo ben ik onderdeel een het verandermanagement binnen de gemeente Amsterdam.

Opleiding

Periode

Radboud Universiteit Nijmegen

Onderwijsinstituut

Master Geschiedenis & Actualiteit

Studie

2019- 2020

Periode

Radboud Universiteit Nijmegen

Onderwijsinstituut

Bachelor Geschiedenis

Studie

2015 - 2019

Action Learning Projecten

Project

KOOPkracht

Rol

Projectlid

Omschrijving

Vanuit het Kennis- en Exploitatiecentrum Officiële Overheidspublicaties (KOOP) kregen wij de opdracht om een manier te vinden om de impact van open data te meten. Om dit na te gaan zijn we gaan kijken naar hoe een specifieke groep, namelijk studenten, dit voor zich ziet. Vanuit praktische info zijn we zo gekomen tot een advies en mogelijkheden om impact beter in kaart te brengen.