-
DisGoveraars
Maak kennis!
Mijn ambitie om in de publieke sector te werken komt voort uit mijn fascinatie, als organisatie antropoloog, voor complexe bedrijfsvoering en mijn innerlijke drive om een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving. Volgens mij is het realiseren van een betere maatschappij mogelijk wanneer we open staan voor de kracht en kwaliteiten van mensen met verschillende achtergronden. Ik ben dan ook erg leergierig en vind veel onderwerpen interessant. Bij DisGover heb ik de mogelijkheid om veel te leren over de verschillende aspecten van de overheid, niet alleen door mijn eigen opdrachten, maar ook door met andere trainees in gesprek te gaan. Door verschillende functies uit te proberen krijg ik een beter beeld van wat goed bij mij past en wat ik uiteindelijk wil doen.
Periode
Sept 2021 - heden
Organisatie
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Functie
Beleidsmedewerker/communicatieadviseur Project toekomstbestendig maken UZI-middelen & AVG helpdesk.
Omschrijving
Binnen de directie informatiebeleid houd ik me bezig met het schrijven van memo’s om de visie van de toekomst van de uniek zorg identificatie (UZI) middelen te duiden. Hiervoor doe ik de nodige deskresearch en maak ik gebruik van mijn netwerk in het zorgveld. Daarnaast werk ik twee dagen als communicatieadviseur voor zowel de AVG-helpdesk als UZI. De verantwoordelijkheid ligt bij het aantrekkelijk vormgeven van de inhoud alsmede ervoor zorgen dat alles op B1 niveau begrijpbaar is. Het doel van beide communicatieprojecten is het vergroten van het bereik en voldoen aan de informatiebehoefte van zorgprofessionals
Periode
Maart 2021 – Sept 2021
Organisatie
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Functie
Programmasecretaris Coördinatieteam COVID-19
Omschrijving
Binnen de Programmadirectie COVID-19 (PDC-19) ben ik samen met drie andere collega’s het eerste aanspreekpunt voor mensen binnen en buiten de directie om informatie te vergaren of contacten te leggen. Hierdoor ben ik van alles op de hoogte, zorg ik ervoor dat informatie de juiste personen bereikt en maak ik optimaal gebruik van ons netwerk. Door als een spin in een web te werken zie ik duidelijk wie welke belangen heeft en hoe het politieke spel gespeeld wordt. Iets wat met name naar voren komt in het traject ‘aanpak najaar COVID-19’ waarbij ik betrokken ben. Het unieke aan PDC-19 is dat in de crisisorganisatie alles in een hoog tempo gaat, met bijv. iedere drie weken een debat. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik een spoedcursus besluitvorming in Den Haag heb gekregen.
Periode
September 2019 – Augustus 2020
Onderwijsinstituut
Vrije Universiteit, Amsterdam
Studie
Master – Culture, Organization and Management
Periode
September 2014 – Juli 2018
Onderwijsinstituut
Universiteit Utrecht, Utrecht
Studie
Bachelor - Culturele Antropologie
Periode
September 2014 – juli 2015
Onderwijsinstituut
Universiteit Utrecht, Utrecht
Studie
Minor - Genderstudies
Periode
Februari 2016- juli 2016
Onderwijsinstituut
Charles University, Praag
Studie
Exchange - Culturele Antropologie
Project
KOOP
Rol
Reisleider / Projectlid
Omschrijving
16.390. Zoveel datasets staan er momenteel officieel gepubliceerd op de website van data.overheid.nl. En dit aantal zal de komende jaren alleen maar toenemen. Dit is een enorme hoeveelheid beschikbare data die voor iedereen toegankelijk is. Maar … wie gebruikt deze data en met welke doeleinden? En niet onbelangrijk, tot welke impact leidt dit? KOOP heeft aan ons, acht trainees van DisGover, gevraagd om een in beeld te brengen wat de bijdrage van data.overheid.nl is. Elke vrijdag steken we als projectgroep KOOPkracht de koppen bij elkaar om aan dit vraagstuk te werken.
Project
DigiTime
Rol
Projectlid
Omschrijving
De Nederlandse overheid is momenteel grote slagen aan het maken met digitale transformatie. Daar waar een optimalisatie een bestaand proces efficiënter maakt door bijvoorbeeld digitalisering of robotisering, draait een transformatie juist om een volledig nieuwe manier van kijken naar en denken over bestaande procedures. Met DigiTime hebben we met behulp van het x-curve model veel verschillende professionals gesproken over de digitale transformatie. Uit deze gesprekken zijn 7 lessons learned en 6 aanbevelingen voortgevloeid welke zijn gebundeld in de DigiTime Whitepaper.